Det kommer mera...
Publicerat den

Jo, inatt vaknade jag av att lingonveckan påbörjades, och det med besked. Mensvärk som bara den, så jag fick i mitt yrvakna tillstånd leta upp smärtstillande för att ha en chans att somna om.. 
 
Så, ja.. Ingen graviditet denna gången heller. Precis som sist är jag tacksam för de kommande veckorna där jag kan fokusera på inget annat än mig själv, familjen och skolan. Samtidigt så tycker jag att det är tråkigt att det inte blir något. Visst är jag medveten om det faktum att det kan ta några månader, och säkert då speciellt när vi gör det helt utan några hjälpmedel.. Man vet ju inte riktigt när man har ägglossning.. Och som jag skrev innan, vi har ju inte varit superaktiva på den fronten heller eftersom julen tagit upp så mycket av vår tid. 
 
Men nu är det januari och livet börjar lugna ner sig igen. Så nu får vi satsa, mysa så mycket vi bara kan och så får vi se. 
 
En annan sak som jag kom att tänka på idag var lyckan av att få slippa ha mens i nästan ett år. Herrejisses, vilken lycka. Sedan jag var 13 och fick min mens har den plågat mig ofantligt mycket, extrema smärtor och allt som kommer med med. När jag hade spiralen så fick jag mycket mindre smärtor och jag är fortfarande oförberedd på vad min lingonvecka innebär. Så när jag insåg att jag nog kommer slippa den i nästan ett år så ville jag skutta av lycka (ja, jag vet att en graviditet innebär andra smärtor och besvär, oftast). 
 
Nåja, nu ska jag återgå till mitt liv, försöka komma igång lite med skolarbete som jag ligger efter med nu efter jul och nyår. 
 
Ha en bra och mysig dag!



Linnea

Min mens kom med igår, testade negativt dagen innan. Hoppas vi båda plussar snart :)

Svar: Håller tummarna!
Pregleg



URL:


J

Min kom också i söndags efter tålmådigt väntande. Har också svårt för att fokusera på annat den där vänteveckan, så här känns det faktist också skönt att kunna fokusera på mig själv och allt annat i livet för ett tag. Heja på oss som försöker, snart är det vår tur!

Svar: Visst är det skönt när man väl vet, även om det kanske inte får svaret man vill ha, så är det ändå så skönt att kunna slappna av ett tag. :) Lycka till nästa månad!
Pregleg



URL: http://blsippa.blogg.se


Isabelle

Har du långt kvar på din utbildning? Har du tänkt ta studieuppehåll?Anledningen till att jag undrar är för, som jag kommenterat tidigare, också planerar att bli gravid, men dessvärre påbörjar jag också min högskoleutbildning till våren (3 år är den på) och är lite orolig för hur det ska gå med en bebis då... Men jag kommer aldrig orka vänta tills jag pluggat klart för jag är så mentalt redo och inställd på att bli mamma. Så jag tycker det är skönt att höra med andra som pluggar som är gravida/planerar att bli kring hur de tänker angående skolan och barn samtidigt.


Kram!

Svar: Jag läser inte någon utbildning utan fristående kurser, så något studieuphåll behöver jag inte ta. Men påbörja utbildningen tycker jag definitivt att du ska göra, eftersom då är du antagen och inne, sen när du är klar med mammaledigheten är det bara att hoppa på det igen!
Är du redo att bli mamma så finns det ingen anledning att vänta pga en utbildning, den kan man som sagt alltid pausa. :)

Lycka till!
Pregleg



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?