Nytt år, gott nytt 2013 alla!
Publicerat den

Gud, vilken chock när jag kom in på bloggen idag och besökarantalet skjutit i höjden. Antar att ni hittat hit via gravidbloggar. Så roligt, åh vad jag hoppas att ni vill stanna och göra denna resan med oss. Har ni några frågor eller funderingar så är ni så välkomna att ställa dem! Som sagt är allt väldigt ärligt och öppet här, och hoppas att alla får ut något av sitt besök här. 
 
Nåja, vi har varit bortresta under nyårshelgen, det är så skönt att bli ompysslad, att inte vara den som ska städa, plocka undan, laga mat osv. Utan bara kunna njuta av barnen och mannen. Som jag misstänkte, tänkte jag inte så mycket på huruvida mensen kommer komma eller inte, det var skönt. Men jag har heller inte tänkt på det lika mycket denna månaden, till skillnad från förra. Det känns lugnare, och jag känner mig tålmodigare.
 
Den är beräknad att anlända på söndag, så vi får allt se. Det hade vart kul med en septemberbebis.. 
 
Hoppas ni haft ett fint nyårsfirande, och att ni ser framemot det nya året, vi hoppas i alla fall på att 2013 blir ett tjockisår för min del ;)
 
 
 
Ha det fint, så hörs vi snart igen. 
 
/TJ



Isabelle

Här är en av dom som hittat hit via gravidbloggssidan.

Jag är i precis samma sits som du, tog ut min kopparspiral när du gjorde det och försöker nu bli gravid. "Väntar" på mensen som bör dyka upp om en vecka. Hoppas såklart på utebliven, men som du skrivit tidigare så borde man inte haka upp sig på det.

Svar: Så spännande! Vad roligt att vi gör detta samtidigt! Berätta gärna hur det går för dig :) Håller tummarna. /TJ
Pregleg



URL:


Jennie

Här är en till som hittat hit via gravidbloggar :)

Har gått förbi Bim och ingen mens, men har inte vågat testa än. Har mensvärk, ryggont och illamående.

Detta är en spännande resa :)

Svar: Grattis! Jag håller tummarna för dig! Hoppas att du får påbörja din resa nu. :) Tycker du ska testa dig inom kort, och berätta hur det går!
Pregleg



URL:


J

Här är ytterligare en som hittat hit via liknande vis. Vi är också nya på att försöka och känner igen mig i dina tankar. Vi är i samma ålder som ni, och har egentligen inte bråttom, trots det är det svårt att slita tankarna åt något annat håll :) Inväntar bim här i skrivande stund, och det känns som att det är på väg..

Svar: Så skönt att höra att man inte är helt ensam i sina tankar. Det är mycket som händer i huvudet på en även om man känner att man inte har brått alls. Håller tummarna för Bim. :)
Pregleg



URL: http://blsippa.blogg.se


Malin

Hej!! Jag hittade dig på samma sätt som de andra :)

Jag och min sambo har försökt bli gravid i snart 2-3 mån, men inget än :(

Min mens är beräknad att komma om 4 dagar och har redan värk, så det ser mörkt ut. Men har hört att man kan ha mensvärk i början även fast man är gravid, vet du något om det?

Jag har så himla svårt att inte tänka för mycket på att jag så gärna vill bli gravid, att låta det ta den tid det tar. Går och "känner" och tänker för mycket :)

Svar: Hej. Jo, tydligen ska symptomen som kan visa sig inför en graviditet vara liknande de man brukar ha inför mens. Molande värk i livmoder och humörrubbningar (PMS). Så det kan ju fortfarande gå vägen för er denna månaden. :)

Sen är det ju vanligt att det tar en sex månader (i genomsnitt) att bli gravid. Det är ju mycket som ska träffa rätt. Blir det en befruktning ska det vara 25% chans att det fortsätter till en graviditet. Så, det är nog mer komplicerat än vi kan föreställa oss.

Men lik förbannat är det som du säger, man känner efter, tänker (säkert alldeles för mycket) och hoppas. Det sägs ju att det bästa sättet är att bara låta allt vara och passa på att mysa medan man kan.
Pregleg



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?