Som ledde till
Publicerat den

mens. Jo, se på fan, ingen bebis denna gången heller. 

Men jag är rätt glad för att de var mensen som spökade o inte en blödargraviditet, för jag hade inte klarat av den oron som det nog hade medfört. Att blöda genom en graviditet skulle bara medföra att jag hade oroat mig konstant, hela tiden, i nio månader. Så på så sätt är jag tacksam för mensens ankomst. 

Nu lägger sig lugnet hos mig igen, bäddar ner sig och allt är mysigt. Full fokus på skolan, på mannen, barnen och livet i allmänt. Som jag uppskattar detta. 

Mitt mål är att lyckas njuta såhär hela månaden, inte gå och känna efter hela tiden, utan njuta och om mensen en månad inte dyker in, märker jag det då. Chilla. 

Hur går det hos er? Någon som plussat än? Eller något annat som hänt?



Isabelle

Skönt (och sunt) att du tänker att du kan slappna av och fokusera på annat. Jag går väldigt lätt upp i saker, är ivrig och blir näst intill besatt när jag väl får något på tanken, exempelvis att försöka bli gravid. Det är inte så jag vill ha det, för det tar så mycket energi och man överanalyserar minsta lilla "tecken" - som sedan resulterar i mens.

Jag tror jag har min ägglossning nu, men sambon är borta på jobb och har varit det i en vecka, så denna månaden lär det med all säkerhet inte bli något. Men den tanken är också ganska skön, att veta att det faktiskt inte finns någon möjlighet till det - för då har jag inga belägg för att överanalysera och hoppas på att något ska ha hänt.

Svar: Jag är egentligen inte en person som går och oroar och ojar mig över saker, och det har tagit så otroligt mycket tid, energi och fokus ifrån annat, som till exempel skolan, att jag nu fick slå mig själv lite på fingrarna och fokusera på vad vi verkligen vill, vi vill inte pressa eller stressa fram en graviditet, vi vill ju faktiskt bara att de ska komma när det kommer. Vi vill bara vara, låta livet komma som det kommer.
Och nu känner jag mig så lugn, så harmonisk och tänker bannemig inte stressas upp igen. Njuta, som jag skrivit innan, men jisses, verkligen njuta av allt. Lägga ner energi i skolan istället för att analysera toalettpappret (usch, vad hemskt det låter, haha) och vara med min familj, för vips, så har man knappt tid med själv längre när väl bebisen kommer...

Skönt att du också kommer ha en avslappnad månad, kanske får ett bra fäste så du kan chilla lite också i fortsättningen =)

Kram
Pregleg



URL:


snuttens.blogg.se

Hittade till din blogg för några dagar sedan! Skönt att läsa om någon i samma situation :) Hur länge har ni försökt egentligen?

Svar: Vad kul att du hittade hit =) Vi har försökt i tre månader, så de är ingenting sägs det. Men likförbannat kan de kännas som en evighet.. hehe. Hur länge har ni försökt?
Pregleg



URL: http://snuttens.blogg.se/


J

Ska testa på fredag. Har idag gått åtta dagar över tiden, både jag och mannen håller tummarna som bara den. Du låter klok i ditt lugn och jag hoppas det händer dig när det är som allra bäst.

Svar: Oh, håller tummarna för er så in i bomben! heja heja! berätta hur det gått så fort du vet och kan! =)
Pregleg



URL:


snuttens.blogg.se

Vi bestämde oss för att försöka i augusti 2012, 6 månader sedan (shit - var det så längesedan? :O). Men aktiva försök, kanske.. tre eller fyra gånger.



URL: http://snuttens.blogg.se/


Lisa

Hittade din blogg, funderat på att skriva själv också några gånger. Få vara privat och berätta men samtidigt vara anonym. Vi har försökt sen i augusti 2012. Plussade i oktober och ficl skrapas precis innan jul. Har precis kommit tillbaka igen. Mensen kom för snart två veckor sedan. Hoppas på äl till helgen. Hört många som inte får äl första gången. Är en sån som oroar mig. Önskar jag kunde vara så lugn som du! Ladda om och kör hårt om två veckor igen. Kram

Svar: Det är väldigt skönt att ha ett ställe där man kan skriva av sig och vara helt ärlig och öppen. Sen har jag en himla tur som har så fina läsare som också gärna delar med sig av erfarenheter och tankar. Det gör det hela så mycket mer värt!
Håller tummarna för er! och hoppas att de går bättre för er nästa gång!
Pregleg



URL: http://litenfroken.blogspot.com


Linnea

Hej, bra att du tar det så! Det är inte lätt men bra om du kan ta det för vad det är :) som sagt vi har försökt i 16 månader, men nu i tisdags plussade det äntligen :) så glad men det är ju lite läskigt också, risken för MF är hög fram till vecka tolv... Bara att hoppas :) lycka till nu, pepp pepp till er alla!

Svar: Åh, gud va kul för er! Hoppas att allt går bra, men det gör de säkert. Nu sitter där en liten som nog inte släpper vid första taget ;)
Grattis!
Pregleg



URL:


J

I fredags fick vi ett starkt lysande plus. Vi ska bli föräldrar! Helt ofattbart än så länge!

Svar: Stort stort grattis!!! Så roligt för er!
Pregleg



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?