Extrakoll
Publicerat den

Häromdagen skulle jag med bussen och höll på att missa den, så jag sprang till den. När jag sen reste mig för att gå av hade jag ont i bäckenet och det kändes vid varje fotsteg. Det avtog lite efter en dag och idag är det nästan helt borta. Men de senaste två dagarna har jag inte haft en lika livlig bebis som jag är van vid. Varpå jag ringde till sjukhuset o de ville göra en undersökning för säkerhetsskull, så jag åkte dit. 

Vi lyssnade på hjärtat och det slog på som vanligt och allt såg bra ut. Puh. Tydligen hade min lilla löprunda påfrestat skelettet, så det jag kände var lite foglossning. Och bebisens minskade aktivitet  berodde på att det börjar bli trångt därinne enligt barnmorskan. 

Kändes skönt att få höra att allt är okej, känns också skönt att de tar en på allvar och faktiskt kolla upp och tar sig tiden att förklara. Allt som allt tog tio minuter. Men jag kände mig hörd och att det jag oroade mig för var inget konstigt och att de är ok att undra och känna oro. :) 

Svensk sjukvård får ofta negativ kritik men jag kan bannemig inte klaga. :)

Nu är det fredagsmys hos mig, barnledig, mannen är på företagsfest så jag tänkte unna mig pizza o lite film. 








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?