Efterkontroll
Publicerat den

För ungefär en vecka sedan var det dags för efterkontroll. Jag hoppades att jag skulle få sätta in en spiral men det får vänta någon vecka till. 
 
Det var så härligt att få träffa min barnmorska igen, och hon var glad att få träffa bebben som hon klämt och känt på under så lång tid. Alla värden var bra och vikten är snart nere på pre-baby vikt. Två kilo kvar (även om det ibland känns som mer). Den mer intima undersökningen innefattade också ett godkänt, med plus i kanten för mina knipmuskler. Hon poängterade ändå vikten av att göra knipövningar då de problem man kan få efter att ha fött barn in nödvändigtvis kommer direkt utan längre fram i livet om man inte håller igång musklerna. 
Vi fick en fin dinglis, en elefant som nu bor i vagnen med Skutt när vi är ute och promenerar. 
 
Så om några veckor ska jag dit igen och sätta in spiral (äntligen) så man kan vara säker på att det inte blir fler barn gjorda här inte. Vet inte om det kanske (borde det inte göra, men man vet väl aldrig) sätter igång mensen att ploppa in en spiral, hoppas inte, men jag tänker passa på att njuta lite extra av att vara mensfri dessa veckorna i alla fall..
 
Nu ska jag jaga rätt på en vårjacka som kan ta lite regn och sen är det dags att bege sig till dagis och skola och hämta bonusbarn. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?