Pumpa, pumpa.
Publicerat den

Har inte uppdaterat angående mitt pumpande, men det är på gång nu. Första gången kom det nästan ingenting och det mesta rann tillbaka på mig eftersom jag försökte pumpa samtidigt som jag ammade på andra bröstet men efter att fått tips om hur jag skulle få igång mjölkflödet utan att amma samtidigt så kunde jag luta mig fram och allt rann ner i flaskan istället. Tjoho. Och flaskan fylldes på kanske tio minuter. Fantastiskt! Frös sedan in det som små iskuber för att underlätta vid upptining, och doseringen blir enklare då. 
 
Inte för att jag har någon plan på att lämna henne så länge att hon kommer behöva äta, men man vet aldrig. Skulle något hända, typ att jag blir sjuk o inte har någon mjölk så kommer det i frysen vara guld värt. 
 
 



Anonym

Vad gjorde du för att få igång mjölkflödet?



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?